Updates 0.29 – 0.29c sind online! Neues Skill & Statuswerte – System!

Updates 0.29 – 0.29c sind online! Neues Skill & Statuswerte – System!

Update zu v0.29

Hallo alle zusammen,

in diesem Patch führen wir eine komplexere Version des Überlebenssystems ein. Zu viel über längere Zeit gegessen? Dann wirst du zunehmen und deine Statuswerte, so wie deine Beweglichkeit werden verringert.
Esse zu wenig und überanstrenge dich zu sehr und die Folge wird sein, dass deine Stärke nachlässt.
Es ist ab sofort sehr wichtig ein Auge auf dein Essverhalten und deine Energiebalken zu werfen, da diese nun eine stärkere Auswirkung auf das Gameplay haben werden.
Die neuen Statuswerte findest du unter der „Stats“ Sektion deines Survival-Buchs.

Ein weiteres neues Feature im Survival Buch ist die To-Do Liste. Der Charakter wird mit der Zeit Dinge aufschreiben die im fortschreitenden Spielverlauf wichtig erscheinen. Anfangs als eine Art Mini Tutorial ala „Baue ein Lagerfeuer, finde Essen und später mit Fokus auf die Erforschung der Höhlen.“

Das vollständige Gameplay hat mit dem Update eine Überarbeitung bekommen. Wir haben die blassen Kannibalen etwas schwächer gemacht, so das Spieler insbesondere zu Beginn des Spiels eine bessere Chance haben, gegen diese Gegner zu bestehen. Wir haben ein „Versteckt“ Icon während des Kriechens eingeführt, so das Spieler verstehen, wann sie für Gegner sichtbar sind. Und um jedem Spieler klar zu machen, dass das Verstecken in einem Busch die perfekte Alternative zum Kampf ist.

Wir haben außerdem die Wegfindung der Gegner im Spiel verbessert. Vorher fanden sie dich immer, egal wo du dich versteckt hast oder wo du warst- Nun gibt es eine geringere Chance das sie deine Basis finden. Jedoch alarmieren angezündete Feuer und laute Töne (z.B. beim Bäume fällen) – deine Gegner und weisen auf deine Anwesenheit hin. Wenn dich eine Gruppe Kannibalen angreift versuche die Feuer zu löschen und weniger Lärm zu machen.

Zusätzlich erhaltet Ihr noch eine ganze Menge neuer Modelle, neue Audio bei der Absturz Sequenz und etliche weitere Verbesserungen, alle nachfolgend aufgelistet.

Alte Spielstände sollten übrigens problemlos funktionieren, allerdings empfehlen wir trotzdem einen neuen Spielstand zu starten, verursacht durch die Balancing Änderungen aus diesem Patch.

Highlights aus diesem Patch:

  • To-Do Liste im SurvivalBuch
  • Statuswerte im Survival-Buch
  • Neuer Statuswert: „Geistige Gesundheit / Zurechnungsfähigkeit“ – Sanity verringert sich beim Töten von Gegnern, beim Trennen von Körperteilen, beim Essen von frischen Körperteilen. Wird durch das Hören von Musik oder dem Sitzen auf der Bank regeneriert.
  • Aktueller Zustand – in der Statuswerte-Sektion des Survival Buches. Erklärt welche Statuswerte momentan von großer Bedeutung sind.
  • Vögel können nun auf toten Körpern landen und auf diese zupicken.
  • Weitere Wasser-Gegenden zur Höhle hinzugefügt.
  • Neue Texturen für etliche Geländeteile und Modelle
  • Feuer werden nach 2 x Benutzung automatisch zerstört.
  • Blut Infizierung hinzugefügt. 25% Chance wenn man physischen Schaden erhält, während man Blut auf der Haut hat. Verschwindet nach 2 Tagen oder durch Benutzung von Aloe. Verringert Stärke.
  • Lebensmittelvergiftung hinzugefügt. 20% Chance wenn man Schaden durch Nahrung erhält. Wird durch Aloe oder Schlafen geheilt. Verringert Sättigung, Gesundheit, Ausdauerregeneration von essbaren Lebensmitteln.
The Forest Skill System!

The Forest Skill System!

Update zu v0.29b

Hallo alle zusammen,
das Update zu Version 0.29 führte zu negativen Effekten auf alten Spielständen und verursachte das Spieler die Möglichkeit verloren, Strukturen zu bauen oder fertig zu stellen. Dieser Hotfix löst das Problem. Es wurde ebenfalls das Problem behoben, dass Schwärme von dünnen Kannibalen erschienen.
Wir empfehlen durch die ganzen Änderungen aus dem letzten Update einen neuen Spielstand zu starten.

Update zu v0.29c

Hallo alle zusammen,
hier ist ein weiterer, kleiner Hotfix. Dieser behebt einen kleinen Bug mit Spiele-Controllern, sowie auch Bugs aus älteren Spielständen.

Changelog: Update 0.29:
  • New survival book page: To Do list
  • New survival book page: Stats page
  • New “Sanity” system. Sanity goes down when killing an enemy, chopping limbs, a lot when eating an enemy and slowly while in caves. Sanity goes up when sleeping, listening to music, eating fresh non limb meat and slowly while restoring energy on bench. Viewable in stats page of book.
  • (Multiplayer) Fixed drowning, player can no longer be revived after dying this way
  • (Multiplayer) Fixed trees not always properly updated for clients
  • Unlit molotov broken on the ground can now be set alight with another lit molotov for a greater fire effect
  • Tennis balls can now trigger trip wire traps
  • (Performance) Reduced rendering cost of leaf trap particles
  • Fixed some instances of rocks floating and some cave models poking through into terrain
  • Enemy held club and club crafted now both get bloody when used
  • Fixed some structures not cutting grass when placed
  • Reworked fern UVs and textures
  • Fixed issues with player getting thrown upwards when jumping off raft into water
  • (Balance) Reduced respawn rate of enemies in MP, overall increased randomness of enemy encounters
  • (Balance) Made it easier to knock enemies to the ground when attacking with melee weapons
  • Improved accuracy of enemy pathfinding, should result in less instances of getting stuck on structures/objects
  • Fixed rock pit fire and stick marker ghost using wrong icon
  • Crow bird type added to game (placeholder art)
  • New art added: improved inventory tarp textures
  • New art added: Reworked bird texture (bird land on finger)
  • New art added: Revised shipping containers
  • New art added: Reworked tortoise texture
  • New art added: Far back snow terrain cliff type now has partial grass variation
  • (Visuals) Improved moss shader
  • New “Currently Feeling” system In stats pages, tells which survival stat is currently of greatest concern
  • Birds can now land on and peck at dead bodies
  • Pond seaweed is now cuttable and has touch bending
  • Fixed enemies sometimes getting stuck on unwalkable terrain when spawned a long way from player
  • Reworked Snowberry bush
  • (Balance) Reduced health of skinny and pale skinny mutants
  • (Balance) Meds added to Cave 2
  • Removed the tutorial image that first comes up when book is first opened completely.
  • Got rid of book auto opening to tutorial pages. Now shows extended tab and sheen when a page should be checked
  • Combined Run & Underwater Breathing silent skills into ‘Athleticism’ stat which goes up from both swimming and running
  • Added new “Strength” stat. Goes up every day while eating well and chopping trees. Goes down when over exerted and underfed
  • Added “Weight” stat. Goes up and down based on food consumption
  • Being overweight lowers Athleticism
  • (Balance) Tripwire traps now use cloth instead of rope to make building them early on more viable
  • (Balance) Large cloth jumpers in suitcase now give 2-3 pieces of cloth
  • (Balance) Some laptops have a chance of being around crash site
  • More bats added to caves
  • Fixed missing wall in cave 3
  • (Balance) Lowered log transportation energy cost
  • (Balance) Lowered energy loss while hungry
  • (Balance) Lowered both cold and not cold constant energy cost
  • (Balance) Halved weapon attack energy cost
  • Water areas added to cave map
  • (Audio) Fixed SFX for felled trees breaking apart being inaudible to multiplayer clients
  • (Multiplayer) Fixed skulls not spawning when cooking head for clientsAdded Food Poisoning: has 20% chance of kicking in when getting damage from food. Can be cured with aloe or by sleeping. Lowers fullness/thirst/health/energy regeneration from consuming edible items
  • Added Blood Infection: has 25% chance to happen when receiving physical damage while bloody. Can be cured with aloe or goes away automatically after 2 in game days. Lowers Strength
  • After being out of fuel 2 times, fires are automatically destroyed
  • Windows/doors of procedural walls can only be changed when hands are empty of logs
  • It is no longer possible to drink from water collector when water isn’t visible (amount < 1) and balanced amount of water available to compensate
  • Fixed logs sometimes spawning bellow terrain (made some trees look like they didn’t provide their full yield)
  • Trip wire molotov trap now costs cloth & booze instead of molotov
  • (Audio) Crow Sounds added
  • Lit fires now have a chance to attract nearby enemies to come and investigate
  • Nearby enemies are now attracted by the sound of falling trees
  • (Audio) – Fire crackle and pop added
  • (Multiplayer) Fixed (hopefully for good) logs sometimes getting stuck mid air
  • Added stippling to numerous props
  • Player now has a chance to gain seeds when harvesting berries
  • Maple bark made darker
  • New slide into cave system added to cave entrances!
  • Fixed some items in cockpit sunken below mesh
  • Fixed extra decorative sticks appearing in sinkhole
  • Fixed areas in caves where thin lines of light were coming in from above
  • Fixed rock partially blocking cave 5 climb out entrance
  • Fixed some issues with cave particles flickering off based on camera angle
  • Fixed upgrading crafted club not working correctly
  • Treesap balance: increased building repair cost and lowered gain from cutting trees down
  • (Audio) Wet footsteps tuned
  • (Audio) Plane start sequence improved
  • (Multiplayer) Fixed fueling fire with leaves/cash not working for client
  • Fixed bonfire destruction not working
  • Fixed weapons not becoming bloody when hitting enemies (was only getting bloody when chopping up bodies)
  • Fixed thrown spear not always killing deer
  • (Multiplayer) Fixed fire arrows sometimes kicking clients
  • Passenger manifest now auto closes after 3 seconds after it auto opened upon finding first passenger
  • Fixed issue where noose trap could not be reset if sprung by player
Changelog: V0.29b:
  • Fixed some issues with some save games conflicting with latest todo list save system
  • Fixed amount of skinny enemies in some games.
Changelog v0.29c
  • Fixed issue with some walls or fences appearing unfinished in older save games even if they were previously completed
  • Fixed a bug with stealth icon not operating correctly in some old save games
  • Fixed hand icon not showing in book when using a gamepad
The Forest Todo Liste

The Forest Todo Liste

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6 Kommentare zu "Updates 0.29 – 0.29c sind online! Neues Skill & Statuswerte – System!"

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Ventulas
Gast

Da isser ja wieder kell jung wir dachten schon du hast mit den silvester böllern zu viel eingebohrene angelockt xD
welcome back

dersoziopath
Gast

hey frohes neues noch und schön das du wieder am start bist =) hab die seite hier echt gemisst

Robsmann
Gast

Du bist wieder da ! 🙂
Liebe Grüße vom bisher stillen Leser

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